View Single Post
Jeg mener at hverdagen til mange folk er for kjedelig rett og slett. Noen vil vel prøve noe nytt, havne på et annet "plan".

Hva som skal til for å få ungdom til å slutte å bruke rusmidler vet jeg ikke. Personlig tror jeg at det nesten alltid har vært samme prosentandel av befolkningen som har brukt rusmidler, men ettersom befolkningen har økt, politiet har blitt strengere, straffene værre, media tar det mer opp, flere store narkotikafunn og flere innvandrere har kommet til landet (ikke nødvendigvis at dette har noe å si, men dopinnførselen tror jeg har blitt litt større av dette). Av disse grunnene har det blitt mer fokus blandt folk at ungdom ruser seg og folk tar dette alvorlig ettersom de er i utvikling og er lettere å påvirke enn voksne mennesker. Det er jo lenge prøvd med skremsellspropaganda, men det virker som dette har fungert dårlig. Jeg mener at det får gå sin gang selvom de som ikke har kontroll over sitt eget forbruk kan komme til å få store problemer. Det er de færreste som fortsetter, de fleste bare "prøver".

Selv var jeg nyskjerrig, men nå har ikke bruken min endt opp med å bli det jeg vil kalle et missbruk. Hadde en periode hvor alt gikk litt over styr, men nå hverken bruker jeg eller ser et rusmiddel før det har gått flere uker/måneder. Alkohol er jo et unntak ettersom det ikke er til å unngå å se i de fleste butikker.
Sist endret av Trippa; 15. januar 2008 kl. 19:15.