View Single Post
hallo der ute

idet jeg leste gjennom disse postene \ historiene, så kom jeg på noe fra min egen tid som
"bong-head"

det jeg tenkte på er at det er en del her inne som beskriver "lite funk eller ingen" et visst antall ganger. jeg hadde det selv slik, men når jeg prøvde grønt (er det et mønster ? jeg prøvde brunt først en 2-3 ganger, men 4. eller 5. gangen så prøvde jeg grønt, og det var først da jeg fikk funk.)

til gjengjeld så ble jeg helt i en annen "verden". jeg kjente igjen denne verden, men alt hadde "edges", rødprikkete og blåprikkete liksom. som å ha syn som gjennom en tv-skjerm (eldre tv-er)
jeg hørte bob marley spille musikk på hustak (så skygger av han) og et fly som så ut som en ufo med disco-lys.
jeg advarte også en kamerat ved en bensinstasjon mot en "vismann i et tårn" som visstnok kastet murstein etter oss. folk visste ikke på den tiden at jeg hadde røyket (og jeg var veldig imot rus, derav de få mistankene) men folk skjønte klart at noe var "galt"
dette varte i nærmere 10 timer, og dagen derpå var herlig har aldri følt meg så uthvilt før !

det jeg funderer mest på angående dette er at det virker som det er et mønster angående antall forsøk, når "hendelsene" slår inn i form av 4-5 gangs forsøk. Blir opplevelsene kanskje kraftigere ved førstegangs brukere om de ikke får rus effekten de første gangene ?

kunne vært kjekt om noen har noe forskningsmateriel å vise til her (jeg har ikke) da det kanskje vil gi oss en ny vinkling på cannabisens effekt på det enkelte individ.

PS: jeg har en far som er (tidligere?) misbruker, som jeg ikke har kontakt med.
er slike ting arvelige ? at jeg har en svakhet for rusmidler (jeg trengte ikke mer enn 0.1 - 0.2 for å få merkbare effekter i opp til 2-3 timer.)

noen andre som har fundert på dette ? eller er det bare jeg som har for mye fritid ?


mvh
Tommen