View Single Post
Jeg mener religion er skapt for å få oss til å føle oss små. For å holde oss nede, uten å røre de spirituelle aspektene ved tilværelsen. Jeg mener vi er i stand til langt mer enn vi tror.
Gud skal være vår hyrde, og som følge av det, blir vi sauer. Det er det de fleste religioner kan oppsummeres med. De har mye bra å komme med, for all del, men allikevel...
Jeg vil si religiøse er "programmert" for undertrykkelse. De har akseptert en realitet, som ikke har rot i virkeligheten, og legger seg flate for den. Jeg er klar over at det finnes unntak, men ikke hvis man lever etter boka, og begrenser seg selv.
At gud er entitet som tilhører noen som helst religion eller person er absurd.

Hvorfor skal ikke samtlige religioner kunne være basert på astrologi?
Astrologi ble ikke oppfunnet av Galileo Galilei.
Mayaindianerne kunne for over totusen år siden regne ut på hvilken dag det skulle være sol og måneformørkelser i vår tid, med en nøyaktighet som briljerer vår egen. De hadde en kunnskap om universet og matematikk som overgår hva vi har idag.

Zeitgeist har lånt utsagnene om likheter mellom jesus, horus og alle de andre figurene fra Jordan Maxwell, en av dagens fremste eksperter på religion og politikk.
Søk på Youtube, han har mye intressant å si, og legge til om dette emnet.

-

Jeg gidder ikke røre WTC emnet engang. Jeg kan med stor sikkerhet si at dette var gjort av grener i den amerikanske regjeringen. Helt tragisk at vi syv år etter fortsatt lever i en verden der en heksejakt på muslimer fortsetter, uten at det finnes et eneste realistisk bevis for at Osama sto bak. Der valg i USA blir stjålet og folk fortsatt stoler på den regjeringen de ender opp med, og stoler blindt på det de sier (muligens fordi journalister gjør akkurat det), selv om de gang på gang har bevist hvor upålitelige sniker de er. Der mennesker over hele verden gir fra seg sine rettigheter, fordi det liksom skal hjelpe mot slemminger. Og at vanlige folk latterliggjør de som ikke har kjøpt det de hører, og undersøker selv, samme hvor urealistisk det kan virke. Hvis din teologi er at den amerikanske regjeringen gjorde det for å innvadere irak, vet du ikke hvem du med å gjøre. Det er bare oppvarminga, skal du se. Ikke tro du kan se en film og bli overbevist. Nuff said...

-

Bankmennene ja. Dette er et veldig innviklet og vanskelig tema.
Amerika er det verste eksempelet på dette:

Woodrow Wilson ble valgt til president i 1912, og kampanjen var betalt for av bankmenn, mot at han skulle støtte "The federal reserve act", da han ble valgt.
I 1913, presset senator Nelson Aldrich(Rockefeller familien) The Federal Reserve Act igjennom senatet under juletider, da de fleste hadde ferie, og dette ble fødselen av Federal Reserve. Dette er et privat firma, eid av verdensbankene, som trykker penger, uten å støtte opp sedlene med noen som helst verdi. Forenklet, betyr dette at bankene selv styrer økonomien, og tjener grovt på det. I ettertid sa Wilson: "I have unwittingly ruined my country". På 30-tallet begynte Federal Reserve å kjøpe opp mediene, og eier eller påvirker kraftig det meste av det vi ser på tv og leser om den dag i dag. Bankene gir penger til kandidater som støtter dette systemet. Ikke overraskende, vinner de fleste av disse kandidatene.

Må legge meg, så avslutter med et sitat fra Thomas Jefferson.
"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies. If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around [the banks] will deprive the people of all property until their children wake-up homeless on the continent their fathers conquered. The issuing power should be taken from the banks and restored to the people, to whom it properly belongs." Thomas Jefferson

Disse tre emnene henger sammen. Bankmennene, statlig sponset terror, og redigert religion. Det er et utmattende stort tema. Det er det geniale med det hele. Ingen tror noen er i stand til å gjøre det. Hitler hadde vært stolt av dagens samfunn, der hans puslespill av visjoner faller på plass.
Frihet er ikke gratis. Se på tråden "I all stillhet blir vi østtyskland". Hva hvis WTC(eller London-bombingen for den saks skyld) hadde vært gjort av den amerikanske(engelske) regjeringen, som later som de er stolte kristne, og er støttet av bankmennene. Hadde det ikke vært skremmende?
Ble rotete, beklager, håper jeg bidro litt ihvertfall.