View Single Post
Sitat av Tias
Syns realfag kunne vært obligatorisk. Jeg angrer ganske mye på at jeg ikke tok realfag når jeg gikk på videregående, for det kommer bare å biter meg i ræven nå i senere tid. Alle trenger uansett vitenskap!
Vis hele sitatet...
Selv er jeg i tvil. Realfag er mine sterkeste fag, sammen med engelsk og gym. Gym har selvsagt ikke noen fremtid, bortsett fra en mulig fotballkarrierre. Dette har likevel lite med skolegymmen å gjøre. Engelsk har jeg ikke tenkt til å ta videre, jeg både snakker og skriver engelsk bedre enn den jevne engelskmann allerede (føler meg ukomfortabel med å si dette, men dette er fakta. Har mye engelsk bakgrunn)

Jeg velger til sommeren realfag som retning, og har alltid vært fornøyd med det. Har også tenkt til å ta 5 år på NTNU i en eller annen realfagslinje. However, jeg har snakket med flere voksne de siste ukene som har tatt realfagsutdanning, blitt ingeniør, tatt det videre, og mer, og ALDRI fått bruk for det. De ville likevel ikke ikke anbefale (i mangel på et ord for "ikke mot-anbefale") realfagsutdanningen, men jeg får jo mine tvil likevel.


Forresten har det samme skjedd med meg, som flere andre. Gikk fra 5,3 i snitt på ungdomsskolen til et sted rundt 3 i snitt nå ved første termin på VG1. Bare deprimerende og demotiverende. Det meste er min feil, men ved enkelte anledninger har jeg blitt urettferdig behandlet, og i tillegg har nå enkelte lærere fått et dårlig førsteinntrykk av meg, som kommer til å henge ved så lenge jeg går der.