View Single Post
Sitat av paranoy
Innipunn, dette er ingen kritikk - men bare et lite obs igjen.

Han nevner at han skal trippe med en kamerat, men nevner ikke om kameraten har gjort dette før.

Sopp ute i naturen kan virke skremmende hvis det slår til skikkelig - og trygg setting er vanskelig å sette opp. Dette gjelder forøvrig også LSD. Da kan han lese så mye han bare vil, men det hjelper ham ikke kontrollere noe som helst form for psykedelisk rus!

Mange har faktisk angret på at de gikk ut første gangen de tar sopp - det er viktig med trygge omgivelser!

Jeg har dessverre ingen gode råd å gi trådstarter, men jeg vil trådstarter skal notere seg noe - spesielt på MDMA: Må du spy, så spy! Blir ting ubehagelig, så spy! Blir du nervøs, så spy! Og husk vann!

EDIT:
Om dette er noe godt råd får andre avgjøre - men første gang er første gang, ikke oppsøk ubehageligheter.

EDIT IGJEN:
Det med nervøsitet gjaldt spesielt mdma da, sopprus har en tendens til å gi blandede følelser så det med nervøsitet kan faktisk være en del av rusen. Det blir som å kjøre berg-og dalbane som dodecha beskrev det i en annen tråd.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker jo bare utifra egen oppfatning, og ikke erfaring. Men likevel kan jeg jo ikke tro noe annet enn at en 100% positiv sommerdag ute i naturen (gjerne ved et vann) med en god tripsitter vil gjøre seg bedre enn å være inne om vinteren i mørket. Man er jo gjerne i bedre humør generelt om sommeren også.

Sitat av nuclear
Takker for alle svar!

Jeg tror jeg dropper MDMA og LSD, å heller enten prøver LSA eller sopp.
LSD virker for potent.
Gidder ikke prøve to på en helg heller, vil heller at opplevelsen skal synke litt.

Til de av dere som har prøvd et eller flere psykadeliske stoffer, Hvor gamle var dere første gang dere brukte et slik stoff? Å hvis dere var unge når dere prøvde det, Angrer dere?

Innipunn: Jeg tror ikke MDMA er så sykt farlig bare forde det er neurotoksisk, mener å huske at alkohol er mye mere neurotoksisk. Det kan godt være jeg tar feil.
Jeg kommer ikke til å prøve MDMA med det første, føler meg ikke "moden nokk". Jeg tviler ikke på at jeg hadde elsket det, men det er liksom ikke det jeg er ute etter.
Så da blir det LSA eller sopp da.
Hvis det blir LSA så ekstraherer jeg det fra MG frø. Men jeg er 90 % sikker på at det blir en veldig mild sopp tur. Hvis jeg liker rusen blir det kanskje til flere ganger med litt støre doser hvis jeg føler meg trygg på det.

Alt dere sier tar jeg til etteretning.
Vis hele sitatet...
Jeg har i alle fall lest et par forskningsrapporter på at MDMA er neurotoksisk OG at det tømmer serotoninnivåene et par dager etterpå og det gjør det ganske uaktuelt for meg da jeg ikke vil ha noe av det. Det gjør jo at det blir produsert ekstra serotonin noe som gjør at det i ettertid blir produsert mindre logisk nok i følge naturens likevektslov. Psykedeliske stoffer bytter vel som oftest ut serotonin med andre stoffer noe som fører til at det faktisk blir produsert mer serotonin etterpå. Rett meg om jeg tar feil da folkens, men jeg mener bestemt å ha forstått dette slik.