View Single Post
Hehe - ta det med ro. Det vil du forstå hvis du putter inn masse informasjon under nyheter, så ser du beholderen din utvider seg (sikkert nedover på sida). Har du da en neste-knapp nederst i denne beholderen, og plutselig så krymper beholderen til et mye mindre format, så kan du ta en basketball og be en kamerat av deg sprette den opp og ned mens du konsentrerer deg om ballen. Behagelig? Absolutt ikke. Be deretter kameraten din om å holde ballen stille, så ser du alle detaljer på ballen, og straks veldig behagelig. Der er en slik inline scroll eller hva det heter veldig lurt, fordi fasongen på beholderen bør holdes i den størrelsen og samme stedet/posisjon uansett hvor mange ganger en trykker neste eller tilbake, sånn dårlig forklart

EDIT:
Alternativt er at du begrenser informasjonsmengden såpass at all teksten inni div-beholderen ikke er mer enn den faktiske størrelsen på div-en. Har du en automatisk utvidelse på div-beholderen din vil den alltid utvide seg til den mengde tekst du har i beholderen. Har du en gitt størrelse på beholderen (eller prosent-verdi, er ikke sikker på hva du bruker), så vil en del av teksten "skjules" når all plass er brukt opp i f.eks: beholderen nyheter, hvordan ville den som besøker nettsida di få lest den teksten uten en scroll? Tror kanskje det kommer opp en scroll automatisk nå, men før tror jeg en webdesigner var nødt til å legge inn en scroll i denne tekstboksen/beholderen/floatboxen.

Ikke bry deg om det ennå, ta det som det kommer. Det fikser du fint med style-funksjonen tror jeg, uansett ikke så farlig. Først må du vurdere informasjonen på nettsiden din, og få de inn ellers kan du be om råd i all evighet og ingen vil kunne gi deg noe fasit. Det viktige er at det kommer opp noe, og at du har funnet målgruppen din. Foreløpig virker det for meg som om planleggingen din er basert på en mal, og mal har du jo i realiteten fått til - men hva med designet?

Et design baserer seg utelukkende på den informasjonen du skal servere, jeg antar at nettsiden din ikke skal tilby den besøkende catering eller pølsemeny, for å dra et dumt eksempel ut fra løse lufta. Hva du har tenkt å vise dine besøkende bestemmer alt fra skrifttype til fargevalg til oppsett til lenker og hovedmeny etc. Derfor er det vanskelig for noen å gi deg noe konkrete råd, for Lorem ipsum tralala under nyheter forteller oss ingen verdens ting

Men når informasjon kommer fram, så er det mange som kanskje får et bedre inntrykk, og kan hjelpe til med f.eks: fargevalg, oppsett, ide etc. Mao - forslag
Sist endret av paranoy; 22. desember 2007 kl. 16:53.