View Single Post
mp34567:

Hei, jeg foreslår at du skaffer deg litt mer info så du faktisk vet hva du snakker om.

Jeg aner ikke hvordan dere trener bikkjene deres, men jeg vet veldig godt hva det er vanlig at bikkjene i forsvaret er trent til, og har også sett hvordan de reagerer på ting, og det er helt bak mål å påstå at de ville stikke av. Greit nok - disse bikkjene har vært gjennom nøye testing før de blir godtatt til FHSK, så det er virkelig topp bikkjer som er der, og de reagerer absolutt ikke likt på alt som mange andre bikkjer vil gjøre.

Bikkja merker JÆVELIG godt på HF hva slags sinnstemning HF er i, f.ex. om man er aggressiv/spent, redd osv. Og ja - du skal være forsiktig med å gjøre noe bikkja kan oppfatte som truende i en anspent situasjon.

Generelt, ut fra det du sier, så er det helt tydelig at bikkjene deres ikke er trent på langt nær til det samme som bikkjene i forsvaret.

Sjekka også hvor lang den vekter"utdanninga" er: totalt 95 timer. Wow.

Så også at det var en som snakka om at vekterne på karl johan++ kanskje burde har mer rettigheter osv - ikke pokker. Øk heller lønna i politiet så fler flinke folk søker seg dit. Vektere er IKKE politi, har ikke i nærheten av samme utdanninga, ikke i NÆRHETEN av samme opptakskravene, og SKAL IKKE ha samme rettigheter som politiet.