View Single Post
njo, psykriater har vel spesialistert seg på medisin og psykologi(eller noe). så de har mer peiling på stoffer og dets virkning på psyken. og psykologer kan generelle ting(men mange opphenger seg i en psykolog, f.eks. freud, og hans teorier). dessuten, utifra min erfaring, er psykologer veldig usikre og uprofessjonelle. og psykriatere kan utskrive medisiner selv. jeg har blitt proppa med medisiner av psykologer via allmennleger, og det virker som ingen av de vet noe spesielt om det. f.eks. fikk jeg 5mg cipralex, som ifølge psykriateren min er alt altfor lite for at det skulle virke. så min erfaring er at psykologer eksperimenterer med medisiner for å se hva som virker, og psykriatere prøver å bli kjent med deg for så å eventuelt medisinere deg. jeg går ikke på noen medisiner nå, og det er dritt å prøve mange forskjellige piller uten å vite hva som virker(har slitt med såkalte "brainzaps" av medisiner som ikke hjelper). for det er utrolig mange forskjellige medisiner, og de har forskjellig virkninger på folk. ellers vil jeg si at kognitiv terapi virker ganske bra for subparanoide tanker.
Sist endret av stripedcat; 20. desember 2007 kl. 17:39.