View Single Post
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg mener at man kan ha rimelig grei kontroll på bruk av droger, men et er fåtallet som faktisk greier det. Ut av stoffene du ramser opp vil jeg tro at du er en partydoper, og det går kanskje litt over stokk og stein med inntak av substanser i helgene? Ikke for å lage noen båser eller fordommer, men jeg er kjenner godt til fenomenet selv.
Det er viktig å ha stålkontroll på hva man driver med, man ser nødvendigvis ikke farene som kommer snikende i ryggen på deg uansett hvor forbredt du er. Derfor må man sette klare grenser.

De som bruker mye rusmidler kun i helgene er en utsatt gruppe siden de er overbevist om at de kun bruker det i helgene av og til og kan ikke bli avhengige.
Jeg regner med du ikke kommer til å slutte, så sett klare grenser og vær skeptisk til personene du omgås med når du bruker rusmidler. Jeg kjenner selvfølgelig ikke til din krets, men generelt sett er det mye avskum rundt om i miljøene.
Etter kraftig bruk eller overforbruk av partydop i en periode er det helt naturlig at du ikke kjenner deg helt god i hodet etterpå. Det kan ta litt tid å bli helt seg selv igjen, men om du lever sunt og holder deg unna rusmidler vil du uten at du merker det selv, bli "normal" igjen.

Problemet med psykologiske forandringer er at det er veldig vanskelig å legge merke til dette selv, derfor må man være føre var for å unngå å gå på en smell.