Tråd: Feminisme
View Single Post
Sitat av kjos
Innlegget mitt sier ikke at du undergraver feminisme. Det står bare at du trenger en "'feministisk'teori som bevisst undergraver menns interesser" eller et "empirisk belegg som viser at menns interesser blir undergravd av at kvinners interesser blir ivaretatt", hvis du skal argumentere for at det er nødvendig med en organisasjon som arbeider for menns interesser. Poenget mitt er at din forståelse av feminisme er for unyansert. For feminisme jobber for likestilling mellom kjønn. Og om det kalles feminisme har vel ikke noe stor betydning? Eller, om det er menn eller kvinner som jobber for like rettigheter.

Hva er det du egentlig vil med innlegget ditt?
Vis hele sitatet...
Jeg må ha feillest posten din i negativ rettning, ble litt revet med og trodde jeg fikk kritikk for noe jeg ikke står for, beklager misforståelsen. Jeg fikk i grunn svar av gordonfreeman på det jeg lurte på.

Med artikelen fra NRK mente jeg å illustrere at det også kan gå andre veien, ikke kritikk av feminisme som sagt. Jeg ba Rahim om å omformulere seg fordi jeg ikke setter feminister i bås slik som han fremstiller det. Innlegget hans medvirker til at den generelle leser tolker mitt innlegg som negativt. Noe det ikke er ment å være.
Sist endret av ProtoZ; 4. desember 2007 kl. 21:00.