Tråd: Feminisme
View Single Post
Det er 40% kvinner i et styre. Dessuten er jeg ganske sikker på feminister klarer å ivareta menns interesser helt fint, i alle fall de som er seriøse om det. Da snakker jeg ikke om mannshaterne eller lignende, men de som faktisk tror på likestilling.
Da jeg gikk i åttende lekte jeg faktisk med samme tanke som trådstarter; Hvem tar vare på menn her? Jeg begynte å trekke paralleller mellom ordet kvinne of feminist, og tenkte som så at disse tenker da kun på kvinners interesser. Så ble jeg kjent med mange, både menn og kvinner, som kalte seg selv feminister og jeg ble forklart ordentlig hva det innebar, for fram til det hadde jeg bare, barnslig som jeg var, tenkt meg fram til det i mitt eget hode uten å finne kilder.

Poenget er, de feministene som ikke er PR-horer er ofte veldig hyggelige og hater ikke menn og jobber ikke for at kvinner skal få mer rettigheter. Poenget med feminisme er like rettigheter, det fikk bare navnet fordi da det ble skapt var det et langt mer mannsstyrt samfunn enn nå, på tross av at det ikke er likt enda.
Sist endret av Gest; 4. desember 2007 kl. 19:18.