Tråd: Bli fadder
View Single Post
Sitat av Sceptic
Alle i verden startet likt.

At noen ikke klarte å skaffe penger sånn som mange andre land, er ikke min feil.
All den kriminaliteten mange land har, den styreformen (som mange land faktisk har valgt selv), så syntes jeg at de selv kan bøte for feilene de har gjort for også lære av dem.

Og, nei, jeg har ingen fordommer mot dem. Det er jo synd på dem, men alikevel dem selv om har skapt landet sitt. Det var ikke Norge som skapte f.eks Irak og gjorde deler av landet der fattige. Det var dem.

Da er det sikkert noen som legger skylden på Bush og hans krigs innstilling. Men spør dere selv om dette; Hvorfor har han gått til krig mot dem?
Er ingen som gjør sånt uten grunn, uansett. Kanskje sinnsyke mennesker, men jeg tviler på at et helt land velger en sinnsyk person til president.

Pointer mitt er at det er dem sin feil.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du kun er ute etter å provosere oss på forumet med usakelig argumentasjon, og håper virkelige ikke at du står for noe av dette?

Jeg kan være enig i at om du gir 2 enheter samme mengde ressurser kan man ta utgangspunkt i at de bør klare seg nogenlunde likt.

Men dagens situasjon er at vi (les: i-land) har enorm tilgang på ressurser (uavhenging av opprinnelse er vi nå engang i besittelse av disse ressursene) og u-land har lite eller ingen tilgang på ressurser (eller tollgrenser som beskytter mot fri handel).

Jeg ser ditt innlegg som at de er APEKATTER uten forståelse for fordeling av goder, mens vi er overlegent bedre MENNESKER. Stemmer dette?