View Single Post
Sitat av Euph0ric
Det kan hende det er veldig tillfeldig, etter hva jeg hører av dere, men der jeg er fra er det en tommelfinger regel at er den lys å hard er den ofte dårlig, men det finnes seff unntak, men 3 av 4 ganger når jeg har kjøpt hasj som er veldig hard og lys har den vært dårlig, men dette kan ha like mye me at jeg har dårlige/kjipe kontakter. Men et spørsmål anngående fargen, ofte når man brekker en plate i 2 så har hasjen ofte et lag ca 1-2 mm med litt mørkere farge ytterst og så er den mye lysere inni, kan dette tyde på at de har smørt noe rundt som skal få fargen mørkere, eller er det en annen forklaring på dette?
Vis hele sitatet...
Ikke for å virke kjip eller kverulerende Euph0ric, men det stemmer perfekt alt mentalmelt har beskrevet tidligere om emnet - til minste detalj. Det er, også etter mine forståelser intet som tilsier at fargen på hasj skal ha noe med kvalitet å gjøre. Det mørkere laget ytterst er, på gata, ofte blitt kalt olje-laget, på lik linje med at hasjen ofte har mørkere tone på hjørne- og endestykkene. Tror det har noe med presse-metode, som får oljen til å samle seg på ytterkant og endestykke, samt hjørnene. Det er hva jeg har hørt, vet ikke om det er fakta da. Uansett vil tommelfingerregelen din slå feil ut når Christianes Lebaneese kommer til syne, da ville jo denne hasj-typen i det tidligere fristad vært av laber kvalitet å regne i forhold til standard Pollen, som ifølge meg må være litt feil..

NB! Black Afghan tror jeg opprinnelig var en spesiell metode for å lage hasj av den typen, a la Pollen som også kalles Marock (Morocco Kif) men her kan den ekstremt dårlige hukommelsen min spille meg et puss, så ikke ta det for seriøst..