View Single Post
Det å satse på atomkraft her i Norge vil være en relativt bortkastet og sløsende prosess ettersom vi får det meste av kraften vi faktisk trenger fra den miljøvennlige og fornybare metoden vannkraft. Jeg sier ikke at atomkraftverk kan være en av de bedre løsningene for andre land, men i Norge er dette totalt bortkastet.

Det regjeringen må skjønne er at vi ikke må selge unda alt for så å kjøpe det tilbake til en høyere pris, men at vi lager et "overskuddslager" og kan eventuelt selge dette året etter. Jeg vet faktisk ikke hvor vidt det er mulig å lagre strøm^^

Atomkraft kan gå fryktlig galt veldig fort men frem til det være ufarlig. Det er ikke uten grunn at det er et av de mest fryktede våpnene som eksisterer på jorden den dag i dag.
Det at vi kan lagre det dypt under jorden er selvfølgelig en mulighet, men skulle vi ha gjort dette måtte vi ha hatt vakumbeholdere for å ikke sende det rett i jorden som ville vært det samme som å la det ligge i stua som brevpresse. MEN har vi det i vakumpakede containere så kan ikke avfallet gå gjennom en halveringsprosses (dette mins jeg i allefall å ha hørt), så da er vi tilbake til square one.