View Single Post
Ministry of Love
sptz's Avatar
Har blitt lite skjønnlitteratur de siste årene, og det jeg har lest har for det meste vært sommer krim.

Men her kommer likevel et lite utvalg:
Alle Harry Hole bøkene til Jo Nesbø, norsk forfatter med krim i verdensklasse!
De tre bøkene til Stieg Larsson; Menn som hater kvinner, Jenta som lekte med ilden og Luftslottet som sprengtes. Den siste har jeg ikke lest, så den på norsk i bokhandelen i dag. Jeg tror jeg likevel trykt kan anbefale den uansett. Har du lest de to første vil du lese den tredje! Beste krimen jeg har lest.

Andre bøker du må få med deg er: George Orwells Kamerat Napoleon(Animal Farm), 1984(Nineteen Eighty-Four) og Hyllest til Katalonia(Homage to Catalonia). Dette er de tre mest betydningsfulle bøkene i George Orwells forfatterskap. At de ikke er obligatorisk pensum er en stor skam! Særlig de to første er i kategorien "MÅ LESES".

A Nice Cup of Tea Kan jo også leses når du først har havnet på Orwell kjøret

Om du ikke er lett skremt kan du jo også låne "Den lille prinsen" av Antoine de Saint-Exupéry . Boken er ikke skummel, det skremmene er kanskje det faktum at den er en barnebok. Det er likevel en av de beste bøkene jeg har lest de siste to årene. Det er altså ingen grunn til å la seg skremme."Det som gjør ørkenen så vakker, er at det ligger gjemt en brønn et eller annet sted i den."

Når jeg endelig får summet meg til å kjøpe en bok skal det bli "Økonomi på trikken" en bok om samfunnsøkonomiske spørsmål skrevet for oss dødlige. Den har fått svært gode kritikker!