Tråd: Kina vs Japan
View Single Post
Sitat av DryYouTear
- Japan er vel det landet i verden som hater hvite mennesker mest. Vær forberedt på åpenlys rasisme og å bli sjikanert offentlig, uten noen inngripen fra andre.
- Japan er som sagt et veldig dyrt land å bo i.
- Selv om du kanskje tror Japan er verdens beste land å bo i, samt at japanere er verdens kuleste mennesker fordi du ser på anime, kan jeg med en gang konstantere at begge er feil. Japan har en god del problemer, og anime er tegnefilm stort sett produsert for barn. Du vil bli sett ned på om du ser på anime på samme måte som du vil bli sett ned på om du ser på tegnefilmer hjemme i Norge.
- En arbeidsdag i Japan kan vel i bunn og grunn sies å være hele dagen.
- Japan har veldig mange merkelige skikker som ikke følger noen som helst logikk. Folk ser for eksempel på deg som en raring om du spiser mens du går. Du må også passe på å ikke snakke i telefonen på noe som helst tog, selv om alle andre rundt deg snakker med hverandre, oppleves din snakking i telefonen som frekt og uforskammet.
- Om du noensinne blir rammet av et japanskt TV-program som filmer deg med skjult kamera og gjør ett eller annet mot deg, må du forberede deg på livsvarige men.

Det er nok hundrevis av andre grunner, men det er vel disse som er de mest åpenlyse.
Vis hele sitatet...
Nå hater jeg anime da, så er ikke en av dem
Av en eller annen grunn høres det med rasisme litt spennende ut, og faktisk være den som skiller seg ut og slikt.
Tror jeg kunne endret noens oppfatning av oss i vesten med våre store hus, store biler, hytter og selvgodhet
Det med tlf, og maten mens man går ante jeg ikke noe om

Rasisme i Kina, kan jeg oppleve og bli skjelt ut der pga hvitfargen min?
Av en eller annen grunn synes jeg det høres en anelse interresangt ut
Sist endret av torsken; 11. november 2007 kl. 00:55.