Tråd: Hasjolje
View Single Post
Sitat av CodeMode
folk som snakker om to forskjellige ting her,

skrap smaker overhodet ikke godt ved røyking.... noen blander ut litt kamel i den opplagde "mekken" sin for en bedre smak.

seff er gassen av cannabis sterkere... aggregat tilstanden mine venner .. i og med at det kanskje er mindre skadelig, bedre effekt, ... da tenker jeg på vaporizing...
ekstrahering av thc av hasj, eller cannabis av bladene du mener post tråder ? ..

ekstrahering av blader ( enkelt ) .. utstyr: en halv brusflaske 1/2 L , cannabis blader, lightergass

utførelse : stikk små hål i bunnen ( rundt hele brunnen av flaske ), stapp flasken full med cannabis blader ( mest mulig stappet nesten ) , så ha to kopper klare, den ene for veske aka lightergass, den andre for veske aka thc olje ( som etter full tømming av lightergassen vil bli ekstrahert på slutten av denne prosessen. ), om dette skal i fryseren eller hva resten var er litt diffust men dette er iallefall en metode. Tror som sagt dette skal noen timer i fryseren eller var det minutter .. så skev når jeg ble fortalt det . . hehe .. resten er opp til fantasien :P
Vis hele sitatet...
Halv brus-flaske? Er det ikke snakk om PVC-plast, da? En takrenne, for eksempel (sånne sorte eller grå rør, bl.a.) er PVC-plast... kanskje brusflaske også, men syns jeg ser vanskeligheter med tanke på å faktisk lede butan gjennom en brusflaske (p.g.a. de ruglete kantene, dårlig forklart) i ledd av en ekstraksjons-teknikk. Glatte flater er vel å anbefale, skal færrest mulig ulykker unngås, med tanke på brannfare a la statisk elektrisitet eller lyn-nedslag eller lignende :P (litt halv-fleip, men obs! på eksplosjonsfare, ja). Det kan oppstå temperatur-endring (forskjell under ekstraksjonen) som får butanen til å selv-antenne, du trenger ikke lighter. Solsteike eller varm sand kan være kjip nok.

Butan er en flyktig gass, er du 100% sikker på at metoden din er utprøvd? Jeg veit den er utprøvd etter takrørs-metoden, men husker jeg feil eller var det no med filter og sånt til å holde tilbake dritten du ekstrakterer oljen fra, så du ikke må fly ned til butikken og kjøpe deg enda en kanne, og opp igjen i et begredelig og teit forsøk på å gjenvinne oljen ut fra bladene som uheldigvis datt ned på ekstrakten din - butan, i motsetning til aceton, fjerner ikke all dritten, den er bare klargjort for å ta med seg cannabis-oljen (inkludert cannabinoider andre enn THC, har jeg forstått) og driter du deg ut en gang - så er det tilbake til den meget omtalte aceton-metoden i denne tråden.

Aceton i en ekstraksjon vil alltid gi vann, så et godt tips er å bruke kald aceton (fortere oppdamping) selvom det er unødvendig. Men da blir produktet renere (mindre vann, sånn ca). Aceton fordamper fint i romtemperatur....

Her felix, så får du beskrivelse av de tre metodene omtalt i denne tråden, og tror butanen vil fordampe i en brusflaske rimelig fort - bør nok sjekke hvilket PVC-plast som er best egnet til å kjøle ned gassen, som eksempel er vanligvis krav stilt til metoder med butan at butan-forhold er minst like kjølig som vann (dårlig forklart), en takrør er kanskje best egnet med tanke på forsegling, drilling etc. Du må nesten høre med CodeMode om det

NB!
Nei CodeMode, det er nettopp dette med fryser og slikt han advarer mot ved å henvise til " ..the volatile nature of butane..". Han utdyper følgende "..let sit out.." som jeg tror kan oversettes med lagre utendørs i dette tilfellet. Prøv å unngå temperatur-endringer med butan-holdige gasser, gjør du dette i kjølerommet, la det være der - gjør du dette i romtemperatur - la det være der - gjør du dette ute - la det være der - gjør du dette i frysern - eh, ja, deg om det...

NBB, dette er Amber Oil, en favoritt blant kjennere, har jeg hørt.

NBB! Du må ikke ta det som en kritikk, men som et råd - du kan sikkert overføre det i frysern, men det gjør sikkert ingenting om du lar det såt ute heller. Temperatur-forskjell skjer mer gradvis da, og tillater butanen å flykte eller fordampe eller hva du vil...

NBBB!
Jeg har selv ikke prøvd metoden med brus-flaske, eller med pot, men et lite eksperiment med dårlig pollen-hasj i filteret, viste seg vellykket - litt klumsete, ja - sikkert ikke like rent, men jeg er ikke så kresen. Det er en stund siden nå (laaang stund), men stemmer det CodeMode sier tror jeg forskjellen med pollen-hasjen var at den flytende butanen inneholdt cannais-oljen.

Husker ikke.

Men i motsetning til acetonet var det bare å holde rundt egge-glasset (vi brukte det), så ble væska flytende igjen, der acetonet stivner og eventuellt må tilføyes mer aceton for å holde flytende. Butanvæska stivner ganske fort, og viktig å holde flytende under hele prosessen for å få rein olje, når intet olje kommer ut mer, så kan du la den gradvis stivne (følg oppskriften, ville bare forklare CodeMode den delen der han surrer på sitt meste, slik jeg oppfattet ham)

Enkelt og enkelt fru Blom...

NBBBB! Acetonet var bare et eksempel på de forskjellige substansers egenskaper, butan/aceon, ikke et gitt tilfelle - med andre ord: Butan og Aceton brukes til forskjellig ektraksjon.
Sist endret av paranoy; 8. november 2007 kl. 02:11. Grunn: Medfølger 3 metoder av ekstraksjon THC