View Single Post
Sitat av |24/\/\0
a 83% av somalierne ikke jobber blir da vel ikke en like stor generalisering som at 20 frpere begår en kriminell handling (noen ble faktisk henlagt). Det sto også i en artikkel her om dagen "Hvordan reagerer du på at person etter person fra ditt parti blir,,, osv osv... tror jeg fikk se en statistikk for en stund siden og med en gang ordet frp eller frp-topp kom fram i overskriften så ble det automatisk flere treff på artikkelen. Kan ikke dette være en grunn til media "heksejakter" (det var du som brukte uttrykket) og ikke meg. Så er det flott at media tar opp andre ting som ditlef simonsen og diverse småpedofile gladkristne , men det er ikke på langt nær samme fokus på disse partiene som på frp.Men når Frp kun har 3% oppslutning blant journalistene er vel kanskje ikke det så rart.
Og uten frykt for å generalisere så sier jeg at de er raddisser stort sett alle sammen , kanskje med unntak av de som jobber med økonomomi.
Vis hele sitatet...
Du har ikke tenkt tanken at journalist er et yrke som krever at man holder seg oppdatert på samfunnet i større grad enn de fleste andre yrker, og det kanskje derfor er
a) større sjanse for at en person som allerede er mer enn snittet interessert i og leser mer om samfunnet enn snittet blir tiltrukket av dette yrket? og at disse personene kanskje har litt mer peil på hva som foregår i samfunnet enn de fleste av oss?
b) større sjanse for at en person rett og slett endrer standpunkt fordi journalistyrket viser deg såpass mye av samfunnet at man ikke kan unngå å bli påvirka?

Forøvrig - selvsagt er det politisk relevant om en politiker dømmes for alvorlige forbrytelser, enten det er AP, FrP, RV eller KrF! Det er ikke akkurat 90 i 80-sone, eller en parkeringsbot det er snakk om her, og derfor er det relevant. Dessuten viser det litt av hvor hyklerisk FrP er, når de stadig vekk skriker etter høyere straffer, mens de sutrer når noen av deres egne blir tatt og det får litt oppmerksomhet! At det skjer oftere med FrP enn med andre partier... tja... det har vel noe med hva slags folk "politikken" de fører tiltrekker seg...