View Single Post
Sitat av Cikey
Kinseek:

Det er ekstremt stor forskjell på de to følgende standpunktene

"Jeg ville ikke tatt abort" og "Jeg synes det er galt å ta abort"

Man kan forklare det første standpunktet på ekstremt mange måter uten å gå over på det andre.

Men dersom man ytrer standpunkt nummer to er det (slik jeg opplever det) svært sjelden man sier "men det er greit at andre tar abort" i alle fall om argumentet er gjennomtenkt.

Så kan du trekke så mange paraleller du bare vil, men jeg vil fremdeles hevde at abortspørsmålet på mange måter er et spesielt spørsmål likevel. Og igjen, om du finner en person som vil si at vedkommende mener det er "galt å ta abort" men synes det er helt greit at alle andre gjør det, så skulle jeg gjerne sittet meg ned å snakket med denne personen, fordi jeg tror det ville være meget interessant. Men nei, en amerikansk politiker som sier det han kan for å gjøre alle glade og fornøyde er ikke en slik person.



Hvordan skiller abort seg fra nødprevansjon? Sistnevnte hindrer vel bare eggcellen i å feste seg til livmoren, og er således i prinsippet mye det samme som abort (siden eggcellen kan være befruktet på dette tidspunktet)
Vis hele sitatet...
Jodå, livsmessigsett blir det jo det samme! Med det innlegget meinte eg berre at ein brude ta ansvar for handlingene sine, om ein først er blirr gravid, via feks. berusa via o.n.s, meiner eg at det blir galt å ta abort i den sammenheng! Er det feks. voldtekt, synest eg det sjølvsagt er rett av jenta å ta abort. Avhengiger som sagt på kordan situasjonen er, og kordan den blei danna!!



Holmiz : Den provoserte..

Finito!

Sitat av Cikey
Tja, det er vel kanskje det dårligste argumentet jeg har hørt noen sinne... Om det var gyldig er det vel også greit å drepe noen på åpen gate da, siden man bare flytter sluttdatoen mener jeg
Vis hele sitatet...
Mhm!! Meget einig