View Single Post
Sitat av Tensor
Har du referanser til steder/artikler der hvor denne informasjonen kan bli bekrefted? Ikke det at jeg ikke tror deg, men syns alikevel at det høres litt for ''fantastisk'' ut..
Vis hele sitatet...
Informasjonen er korrekt, og med enkle søk på google/wiki så klarer du sikkert å finne dokumentasjon på egen hånd. Gidder ikke finne det for deg rett og slett =)

Er enig i det du sier, men man vil jo aldri med viten og vilje gå inn for å gjøre noe skadelig mot seg selv, eller få en 'nær døden opplevelse' ved å krasje bilen eller la en slange bite deg slik at du kanskje kan overleve og lære av det?
At kroppen utsettes for trusler hele tiden trenger man ingen lege for å dokumentere, men man vil jo aldri utsette kroppen sin for disse truslene hvis man kan unngå dem. Det er jo en grunn til at man går til legen når man blir syk uansett hvor lærerikt det måtte være.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo ikke uvanlig å frivillig forgifte seg selv for å oppnå en kjemisk endring i kroppen. Alkoholkulturen i vesten er jo et godt eksempel, eller diverse ur-kulturer rundt om på kontinentene som inntar langt sterkere gifter enn alkohol..

Så har vi jo også resten av narkotikamijøet verden over, som driver med all verdens giftige substanser.. Mange av disse menneskene dytter jo også faktisk grensa til det ekstreme, og flere går desverre for langt..

Men en av de interessante fordelene med for eksempel DMT, er at du kan ha en opplevelse av å dø, og frigjøre deg fra kroppen din, uten at du utsetter deg for noen som helst fysisk fare.. Jeg forstår at disse perskektivene er nye og rare for deg, så jeg råder deg til å lese litt om det. Erowid.org og wikipedia er gode steder å begynne.
Sist endret av mentalmelt; 5. oktober 2007 kl. 01:09.