Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1399
Om noen har, eller greier å grave frem tekstene til Kvist så hadde det vært enormt=) Skiva heter "For kunsten maa vi evig vike", og er så langt jeg kan se den eneste skiva deres. Det er vanskelig å finne ut noe som helst om bandet. All info dere sitter på /finner mottas med takk.

Skulle såååå likt å hatt teksten til "Forbannet være jorden jeg går på" Greier jo å høre det meste, men det er noen deler som mangler.. "Kan du se MEG danse? DU må være blind" Konge!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Myspace

Kvist is no more. With only one proper release, Kvist's "For Kunsten Maa Vi Evig Vike" shall stand the test of time as a pillar of epic, savage black metal. Released on the first day of the year 1996, and forsaking the usual forumlaic approach to black metal that most Norwegian bands had seemed to cash in on, Kvist's FKMVEV's took listeners to a place they'd never previously set foot. Anyone who was around at the time will attest to this, and all the new fans Kvist has garnered since will back them up. And while Kvist may be dead as a band, their contribution to black metal will be felt for decades to come.

Kvist's guitarist, Trondr Nefas, can now be found playing in the mighty black metal hordes Urgehal and Vulture Lord.
Trådstarter
Ja så langt kom jeg også. Det er fanmeg trakgiskt lite info å finne Hadde håpet at noen her kanskje hadde skiva.

Halp!1
Fant et par sider, vet ikke om du allerede har sett de. Skulle likt å høre litt av de jeg og.

Link1
Link2

Alltid koselig å finne nye band. Altfor ofte at man ikke får hørt de tho.
Du kunne bruke sangtekster.no og finne den der?
Funker veldig godt for meg...
Sitat av minimyhre
Du kunne bruke sangtekster.no og finne den der?
Funker veldig godt for meg...
Vis hele sitatet...
Vel gutten min da er ikke du innforstått med litt små obskur norsk Black Metal. Man finner den ikke.

Har skiva men det følger ikke med noen tekster. Er ikke så veldig stort tap, Kvist er greit nok.
Har skiva på vinyl, ganske fet den.
Trådstarter
Sitat av hopalong
Fant et par sider, vet ikke om du allerede har sett de. Skulle likt å høre litt av de jeg og.

Link1
Link2

Alltid koselig å finne nye band. Altfor ofte at man ikke får hørt de tho.
Vis hele sitatet...
Yes har sett de, lite fornuftig å hente derfra desverre

Sitat av St.Vitus
Vel gutten min da er ikke du innforstått med litt små obskur norsk Black Metal. Man finner den ikke.

Har skiva men det følger ikke med noen tekster. Er ikke så veldig stort tap, Kvist er greit nok.
Vis hele sitatet...
Ah, var det jeg fryktet. Og det backes opp av den siden commie fant. Alt i alt finnes det lite om de, og de virker ikke som om de ønsker å fortelle så mye heller. Kvist er nok et tapt kapittel. Ble litt sjokka over hvor unge de var, shit, var jo bare barnerumper hele gjengen jo. Men skuff at de har gått over til elektronisk musikk

Som med all black metal så skal det litt tilvenning og noen gjennomhøringer til for å virkelig like, og komme under huden på ei skive. Anbefaler å sette dere med headset og høre gjennom den noen ganger. Lyden er for dårlig til at jeg får noe særlig ut av den fra mitt crappy anlegg iallefall. Men det er definitivt noe spesielt som fenger meg på denne plata. Den kjennes så Norsk Og det lille jeg oppfatter av teksten setter seg som klistra. Går rundt og "nynner" "Kan du skimte den nakne bjørken...Har du sett dem danse.... Og har du hørt den synge... kan du se meg danse, du må være blind." dagen lang. Skikkelig "ond" tekst hehehe
Sitat av Rakkern
Som med all black metal så skal det litt tilvenning og noen gjennomhøringer til for å virkelig like, og komme under huden på ei skive. Anbefaler å sette dere med headset og høre gjennom den noen ganger. Lyden er for dårlig til at jeg får noe særlig ut av den fra mitt crappy anlegg iallefall. Men det er definitivt noe spesielt som fenger meg på denne plata. Den kjennes så Norsk Og det lille jeg oppfatter av teksten setter seg som klistra. Går rundt og "nynner" "Kan du skimte den nakne bjørken...Har du sett dem danse.... Og har du hørt den synge... kan du se meg danse, du må være blind." dagen lang. Skikkelig "ond" tekst hehehe
Vis hele sitatet...
Ja Kvist har absolutt den norske følelesen. Men hvis det var meg du retta det til at jeg skulle høre igjennom den så må jeg bare få sagt at jeg har hørt den flerfoldige ganger. Synes bare ikke at det er noe veldig spesiellt med den. Vettenetter og Ars Manifesti er jo relativt gode spor men synes platen er helt ok. Hehe akuratt det med den nakne bjørken finner jeg ganske morsomt også.

Info: www.metal-archives.com/band.php?id=2334
Sist endret av St.Vitus; 3. juni 2007 kl. 16:17.
Trådstarter
Det var rettet til alle=) Ingen spesielle.

Ok, siden tekstene ikke ser ut til å finnes på noe slags sted, utenom i låtene selv. Så gjorde jeg er forsøk på å tyde dem. Slikt tar litt tid, så rakk bare å ta den ene denne gangen. Jeg tror jeg har det meste rett, men er ett værs jeg ikke fatter bæret av. Setningene jeg ikke er sikkre på er merket med (?).

Forbannet være jorden jeg går på:

Kan du skimte den nakne bjørken.
Svart mot vinterens snø.
Kan du se dem danse.
Og har du hørt dem synge.

Og har du hørt dem synge.
Sin bitre, fortvilte sang.
Lik en storslått symfoni.

På grunnen/bunnen av.. majetismen.. (?)
Som konge i skogens rike.
Hvem er kritt hviseduen (?? lol)

Og når månen atter en gang stiger,
Over mørkets vidstrakte landskap.
Kan du se meg danse.
Du må være blind.

Som konge i skogens rike. (? er det kongen eller..?)
Kan du se dem danse.
kan du se meg danse.
Du må være blind.

Kan du skimte den nakne bjørken.
Svart mot vinterens snø.

Har du hørt dem synge.
Sin bitre fortvilte sang.


Var vanskelig dette, spolte tilbake MANGE ganger hehe, trudde jeg skulle bli loco av repetisjonen. Men jeg tor jeg traff ganske bra til slutt. Fy faen så lett det er å høre teksten når du har den skrevet forran deg hehehe. Om noen er uenige, eller finner ut av det jeg mangler, så please post Og om noen får ånden over seg og prøver en av de andre sangene så hadde det vært tøft.
Godt jobbet !

Ingen KP igjen though...
Sist endret av St.Vitus; 7. juni 2007 kl. 17:18.