Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1852
Hallo!

Jeg sliter med å få åpnet porter på min jensen ruter. alt skal egentlig være i orden, jeg har sjekka portforward.com og fiksa statisk ip addresse. jeg skal åpne porten 12508, til utorrent. i følge innstillingene på ruteren skal porten være åpen, men på blant annet norbits får jeg beskjed om noe annet. jeg har zonealarm pro, men den skal ikke hindre utorrent i noe.
kan noen hjelpe meg?

takker for svar!
jeg har zonealarm pro, men den skal ikke hindre utorrent i noe.
Vis hele sitatet...
Kan godt hende det at den ikke for åpna alle portene til de du laster ned\opp fra\til. Skrur alltid av min brannmur når jeg laster ned (den er litt nazi), og har enda ikke fått ett eneste virus\spyware\adware siden jeg begynte for 1 år siden.

Ellers vil jeg anbefale å lese litt om Speed Guide's.
Du finner en haug om du søker etter "utorrent speed guide".
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hjelper ikke om porten er åpna, hvis den ikke er routa inn til maskina di.
Trådstarter
97 2
Jeg har prøvd å skru av brannmuren, jeg har prøvd å skru på UPnP, som gjør at ruteren åpner porter automatisk og jeg har prøvd å skru på DMZ for maskina mi, slik at alle porter er åpne, samtidig som jeg skrur av brannmuren. ikke noe funker. jeg har foresten bredbånd fra eidsiva, og et modem fra westell, hvis det kan ha noe å si.

når jeg skrur på UPnP, så er porten jeg bruker, 49152 egentlig åpen, men allikevel får jeg ikke grønt ikon med utorrent, bare en beskjed om at porten ikke er åpnet skikkelig.

http://img407.imageshack.us/my.php?image=jensenxd5.jpg

skjermbilde av hvordan innstillingene ser ut, jeg har ordna statisk ip addresse, og ip til pcen jeg sitter på er 192.168.1.136. det stemmer, det har jeg sjekka. portnummeret er også i orden. så alt skal egentlig funke.
Sist endret av Gisle; 19. april 2007 kl. 14:16.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har du noe noe mulighet for routing i nettverket på det modemet? En fane som heter NAT eller neo sånt.
Trådstarter
97 2
ikke som jeg vet om, er det noen instillinger på modemet jeg må fikse og? hvordan gjør jeg i så fall det?

på ruteren har jeg iallfall noe som heter Static Routing, vet ikke om det har noe med saken å gjøre.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det heter "Port forwarding" i Jensen-routern ser jeg, men antar at du har gjort dette?
Trådstarter
97 2
ja, som du ser på bildet, har jeg gjort det. har prøvd det meste på ruteren, men ingen ting funker.
Sitat av Ond^Sofa
Har du noe noe mulighet for routing i nettverket på det modemet? En fane som heter NAT eller neo sånt.
Vis hele sitatet...
Jeg mistenker også dette for å være problemet ditt.
Har du Telenor eller NextGenTel?
Isåfall så må du åpne i 'modem routeren' også.
Trådstarter
97 2
Jeg har bredbånd fra eidsiva, og et modem som heter westell. hvordan får jeg åpnet porter i modemet? hvordan kommer jeg meg i det hele tatt inn på det?
Se i WLAN routeren din hva default IP gateway den bruker.
http://ipen du finner i nettleseren din.

Logge inn.
Trådstarter
97 2
nå er jeg koblet rett i modemet, og porten er fortsatt lukket. så modemet er problemet. jeg sitter inne på instilligene til modemet nå, men finner ikke ut hvor jeg skal gå. modemet er foresten satt opp i bridge. ringte eidsiva i stad, og de visste ikke hvordan men åpner porter i modemet, så de sender meg et nytt modem på mandag, et modem der alle portene er åpne eller noe sånt.

http://img383.imageshack.us/img383/2471/utennavnuu7.jpg

bilde av instillingene på modemet, skjønte ikke så mye der...
Sist endret av Gisle; 20. april 2007 kl. 15:37.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva mer enn Westell heter det?
Jeg ville tatt en titt på Public/Private LAN Settings.
Sitat av Gisle
...de sender meg et nytt modem på mandag, et modem der alle portene er åpne eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Du oppgav MAC id'en til din WLAN router slik at de har forwardet alt til denne?
Trådstarter
97 2
ond^sofa: sjekka alt som er der, finner ikke noe som heter forwarding, firewall eller lignende. ikke en gang folka på eidsiva visste hvordan man åpner portene i ruteren, jeg prata med flere folk der.

Gubbe: nei, gjorde ikke det, visste ikke at jeg burde det. hva har det å si? kan jeg gjøre det selv?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
I fare for å gjenta meg selv, hva mer en Westell heter det?
Trådstarter
97 2
det er jeg dessverre ikke sikker på, det står bare westell på det, og modellnummer A90-620099-07b. men jeg finner ikke noe om dette på westell sine hjemmesider.
Sitat av Gisle
Gubbe: nei, gjorde ikke det, visste ikke at jeg burde det. hva har det å si? kan jeg gjøre det selv?
Vis hele sitatet...
Ja, det har noe å si fordi de må peke det til WLAN boksen din. (Dersom Eidsiva skal gjøre det.)
Jepp, du kan gjøre dette selv også.
Trådstarter
97 2
nå har jeg fått et nytt modem fra eidsiva, "Allied Telesis AT-iMG634". jeg kobler pcen min rett i modemet, og kobler til nettet, men jeg kommer like vel ikke inn på modemet. jeg har prøvd 192.168.0.1 og 192.188.1.1. noen som kan hjelpe meg?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Høyreklikk nettverkstilkoblingen din, og velg status. Velg så den fanen helt til høyre (Støtte på norsk), og sjekk hva som står som standard gateway.
Trådstarter
97 2
Jeg har ingen alternativer som heter støtte, bare generelt og detaljer, men der står det ikke noe på standard gateway. når jeg skriver ipconfig i cmd, får jeg opp 192.168.1.1 og 87.248.29.86 på standard gateway. ingen av de funker.
Trådstarter
97 2
trykket visst to ganger...
Jeg finner ikke modemet ditt på på www.eidsiva.net ...
Kan det hende at det er AT-iMG624/AT-iMG634/AT-iMG634W du har?
http://www.alliedtelesyn.com/media/d...-34-34w_ds.pdf ?? ser det slik ut?


men http://192.168.1.1 er jo en meget typisk innloggings IP til routere da.

Kan du poste et screendump av IPconfig, og det du får når du forsøker å logge på routeren?
Sist endret av Gubbe; 27. april 2007 kl. 00:28.
Trådstarter
97 2
det ligner veldig på det jeg har, men det er ikke trådløst. det er router funksjon på det da, men jeg tror de har skrudd av det.

når jeg skriver inn 192.168.1.1 så sjer det ingen ting. siden blir "fullført" nedlastet, men det kommer ikke opp noen ting. er på skolen nå, men kan komme med et bilde senere i dag.