Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6065
Heisann! Jeg har ett par spørsmål anngående knips og pepper... jeg føler både litt deprimert og litt angst..tror det dette går over etter vært? er det en liten baksmell altså nedtur..
Etter hva jeg har hørt så er dette noe som kan skje. Tror det vil gå over etterhvert.
Ta det litt med ro de neste dagene, så går det nok over.

Visst ikke bør du oppsøke fastlegen din.
Ja, er vel en liten nedtur du har fått. C-Vitaminer, masse vann, og ta det med ro, så går det nok over! : )
Hvis du først har tatt knips og pepper så burde du jo vite såpass at disse narkotiske stoffene er sterke stoffer som fungerer sentralstimulerende til hjernen og derfor liker å leke litt med hue ditt etterpå. Er veldig mange som kan få selvmordstanker osv av disse stoffene, men det er jo deres egen skyld uansett. Denne nedturen forsvinner, ett godt tips er å holde seg unna hasj ett par uker hvis du driver med det, hasj kan nemlig føre til veldig såkalt "tankekjør". Spesielt hvis du føler deg engstelig eller deprimert.

Dette er ingen "kilde-vare" men snakker av egen erfaring.
Sist endret av tomdebong; 25. mars 2008 kl. 08:59.
Trådstarter
37 3
tusen hjertelig takk! har det ikke akkurat helt smud! Har ikke så god erfaring med dop, så må jo bare spørre! peace
Sitter her med samme problem akkurat nå, men pleier å gå over etter ett par uker hos meg
No offence til noen som helst..Men er det virkelig verdt og ha en ubrukelig kropp og sinn i ett par uker,kun for og få så lite tilbake?Altså og ha en trip i en dag eller to-for så og føle seg jævlig i ett par uker?
Wordout
Sitat av esbens
No offence til noen som helst..Men er det virkelig verdt og ha en ubrukelig kropp og sinn i ett par uker,kun for og få så lite tilbake?Altså og ha en trip i en dag eller to-for så og føle seg jævlig i ett par uker?
Wordout
Vis hele sitatet...
Nei, no offence ofc. Men er det virkelig verdt å gå rundt intetanende om hva verden egentlig har å by på?

En trip kan for noen være et alternativ til den virkelige verden, noe som for mange er mye mer jævlig enn det man får før, under og etter tripen.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av esbens
No offence til noen som helst..Men er det virkelig verdt og ha en ubrukelig kropp og sinn i ett par uker,kun for og få så lite tilbake?Altså og ha en trip i en dag eller to-for så og føle seg jævlig i ett par uker?
Wordout
Vis hele sitatet...

hvor lite er "så lite"? Ville spurt deg om kilde, men tror nok ikke wikipedia klarer å beskrive det mange opplever når de tripper.
Sitat av esbens
No offence til noen som helst..Men er det virkelig verdt og ha en ubrukelig kropp og sinn i ett par uker,kun for og få så lite tilbake?Altså og ha en trip i en dag eller to-for så og føle seg jævlig i ett par uker?
Wordout
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner akkurat hva du sikter til. Men nå har det seg slik at forumet og deres brukere i den grad det er mulig og holde seg til saklig informasjon og prøve å unnåg moralprekener.

Til trådstarter: Folk er forskjellige; de få gangene jeg har tatt amfetamin så har jeg hatt det ganske greit etterpå, ikke noe værre dagen derpå enn slapphet og følelsen av å være sliten. Langt mindre pågående enn fyllesyke for min del. Amfetamin er absolutt ikke noe å leke med, men det kan jo oppleves spennende og få se den vakre nattehimmelen på en litt annen måte en vanlig, spesielt om man er litt "nattedyr" av seg. Nedturen på amfetamin blir kraftigere ved høyere doseringer, og om man har nedtur så lenge som et par uker så vil jeg fraråde den evt. personen om å bruke dette stoffet; for meg høres det ut som et tydelig tegn på at man ikke tåler det veldig bra, og at man har en del uløste problemer som begynner å surre når man lander igjen og at man ikke håndterer dette veldig bra.

Når det gjelder ecstasey så er det i likhet med amfetamin et sentralstimulerende stoff, som tapper deg for en del ressurser, som vanligvis gjenopprettes etter tid. Hvor mye avhenger veldig av dosering. Man kan bli litt sløv, slapp og til og med deprimert som trådstarter sier dagen derpå. Men dette er absolutt ikke vanlig over flere uker. Opplever man det over lengre tid bør man i framtiden vise stor varsomhet om man vil fortsette å eksprimentere med slike stoffer.

Om problemet vedvarer anbefaler jeg deg og oppsøke lege og/eller psykolog.
Godt med smør
Sitat av esbens
No offence til noen som helst..Men er det virkelig verdt og ha en ubrukelig kropp og sinn i ett par uker,kun for og få så lite tilbake?Altså og ha en trip i en dag eller to-for så og føle seg jævlig i ett par uker?
Wordout
Vis hele sitatet...
Varierer fra person til person, jeg har tatt speed senest 2-3 timer siden, og prøver bare å være litt sosial så slipper jeg å tenke på side effekter og merker heller ikke stort av de unntatt att jeg er slapp.

Og i flere uker?, kanskje det er i urinen din så lenge, men jeg kjenner meg egentlig ok etter 1-3 døgn, max 3 som sagt, men er vell tildels enig att for de som det varer i ukesvis er det bare å kutte ut.
Nedturen av ecstasy er jo noe alle opplever til en viss grad i dagene etterpå.

Er jo velkjent at bivirkninger av ecstasy er depresjon, asosialitet og mangel på å føle glede. Dette er da langvarige bivirkinger.

Spiste knips hver helg i et halvt år høsten 06. Halvt år siden jeg spiste knips sist, og lider nå av alle disse bivirkningene. Forandret meg fra å være sosial og livsglad til å være deprimert, innesluttet som faen, asosial, gleder meg ikke over noe som helst.

Lest at ecstasy fucker med den kjemiske balansen i hjernen, noe som gir meg noia for at den "nye meg" er permanent...Noen som har noe mer utdypende å si om det? Altså om de langvarige kraftige bivkningene av ecstasy varer en viss tid, eller noe man aldri blir kvitt?

Vanskelig å forklare..Vet jeg egentlig ikke er sånn, husker den personen jeg var, hvordan jeg følte hva jeg ville. Men klarer ikke "finne tilbake til meg selv". Fanget i ett nytt råttent sinn og kropp.

Og ja, jeg tar meg retten til å moralisere, ikke spis knips.
Don Veto:

Jeg kjenner meg igjen, akkurat i den beskrivelsen du bruker der. Så jeg skjønner akkurat hva du mener.

Jeg kan ikke love deg at alt blir bra med deg.. Men etter et veldig høyt ecstasy forbruk over ett års tid ca - kom selvfølgelig nedturen, slik du beskriver det her.

Det tok meg kanskje et halvt år(med mye trening, sunt kosthold og vitaminer, som hjalp kanskje mer som en placebo effekt) før jeg virkelig ble den jeg var, før ecstasy forbruket.

Det er en jævlig tid, men bare å holde hodet oppe, og holde seg unna dop, så fikser hodet seg med tid(som oftest).

Det ordner seg nok for deg også skal du se.
Forskjellig fra person til person så går ikke an å gi konkrete beskrivelser av hvordan du kommer til å ha det de nærmeste dagene. Men det er verdt det. Jeg hadde en nedtur som varte i to år.(merkelige ting skjedde oppi huet mitt, klarer ikke forklare) fortsatt verdt det
Sant det.

Burde egentlig blitt laget en egen tråd på dette emnet. Sikkert en del nyttige erfaringer, for folk som lurer på hvorfor dette skjer, og hva som kan gjøres for å bedre ting litt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
dagfinmikkel: en nedtur som varer i to år høres mer ut som en depresjon
Hvis du ikke har prøvd knips eller hatt noe som helst tripp. Da vet du ikke hva du snakker om, så ikke skriv negative ting.... Det skader kroppen, men det er definitivt verdt det
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg ser ikke helt hvorfor folk vil ofre liv og lemmer for å hive i seg noen ecstasy-piller. Folk må gjerne bli klar over bakdelene med rusmidler også-
Jeg vil også påstå at man ikke kan sammenligne ecstasy rusen med en tripp på hallusinogener som LSD og psilocybin.
Kjenner meg igjen i alt som blir sagt her. Hadde et overdervent knipsbruk en del år tilbake, og det førte til smådepresjoner og andre psykiske uhumskheter lang tid etter. Men vil si at ting er tilbake på "normalen" nå. Er frisk, blid og glad i livet !
Problemet mitt den gang var at jeg hadde så jævlig mange av de pillene, at det gikk gjerne til frokost og kvelds..
Det er helt feil bruk, misbruk.. Men man vil uansett oppleve bivirkninger, selv om jeg nok tror enkelte er mer disponert for disse, enn andre. "What goes up, must come down"--

Har nå ikke spist knips på mange år, trekker en stripe innimellom, men lar det bli med det.
Hodet faller nok på plass igjen skal dere se, men det kan ta tid.. Lykke til alle, håper det ordner seg !
Ei venninne som brukte knips i en lang periode for ett par år siden bruker idag 3 forskjellige medisiner for å regulere noian og humøret om dagen..Hun hadde ikke kjennskap til drugsa og ikke rette psyken for det heller..
Men hun har slitt i to år nå, hvis hun noensinne klarer seg uten alle medisinene om dagen så er det kjempebra =)
Sitat av z0p
Jeg ser ikke helt hvorfor folk vil ofre liv og lemmer for å hive i seg noen ecstasy-piller. Folk må gjerne bli klar over bakdelene med rusmidler også-
Jeg vil også påstå at man ikke kan sammenligne ecstasy rusen med en tripp på hallusinogener som LSD og psilocybin.
Vis hele sitatet...
Nja.. Selvfølgelig er det ikke det samme. Men jeg syns alikevel knips har noe psykedelisk over seg, dog veldig ensformig og rettet i en spesiell retning. For meg er det på en måte en motivasjon mot lykke, et bevis på at kjærligheten du føler deg så posetivt berørt av under trippen, faktisk eksisterer her i verden. Føler man får en god porsjon forståelse i fanget som kan være veldig nyttig og bra for en å ta med videre. Men jeg ser helt klart at man kan bruke knips som en inngangsbilett til lykke, framfor den motivasjonen det kan være. Det som skiller disse andre to hallusingenen fra knips er vel slik jeg oppfatter det at de gir deg heller det du trenger, og de er svært komplekse: de kan grave fram ting fra deg som du ikke ante du hadde, eller som du har glemt at du hadde. Som sagt, knips fører tankene mine mer i en bestemmt retning.

Men jeg vil si at de samme reglene som gjelder generellt for psykedelika burde gjelde for knips også. Det skal vel en del til for å få en bad-trip på ecstasy, men om man hvirkelig vil ha en super fin trip, så er set og setting avgjørende